ReHABILITACJA stopy

rehabilitacja stopy

Ból stopy może być powiązany z wieloma czynnikami. Przyczyna dolegliwości może tkwić w samych stopach lub w każdym miejscu organizmu. Bóle stóp mogą być efektem powtarzających się urazów, takich jak zwichnięcie stawu skokowego, skręcenie, złamanie, naderwanie więzadeł czy ścięgien. Bywa również, że przyczyną są dolegliwości kolan, bioder, a nawet kręgosłupa.

Schorzenia i ból w obrębie stóp związany jest z ich budową oraz funkcją. Stopy są dość małe w stosunku do reszty ciała, a jednocześnie pełnią w organizmie bardzo ważne zadania.  Warto też wspomnieć, że budowa stóp jest dość skomplikowana i  przez to narażona na kontuzje, urazy. Ponadto stopy jako ostatnie ogniwo w łańcuchu kinematycznym reagują na schorzenia, dysfunkcje i urazy w obrębie kolan, bioder oraz kręgosłupa.

Nie można bagatelizować dysfunkcji w obrębie stóp, ponieważ maja wpływ na cały organizm, dlatego bardzo ważna jest ich rehabilitacja.

W Evital Rehabilitacja zajmujemy się profesjonalną, w pełni skuteczną fizjoterapią stóp, leczymy:

• wady stóp

– koślawość stóp, płaskostopie podłużne, płaskostopie poprzeczne –

wynika z ustawienia kolan, bioder, miednicy i kręgosłupa. Ponadto związane są z dysbalansem mięśniowo-powięziowym. Pewne grupy mięśniowe sa skrócone, przykurczone a inne osłabione.

– haluksy – choć predyspozycja bywa dziedziczna, ich występowanie jest ściśle związane z wadami stóp, z nieprawidłową biomechaniką chodu

• bóle stóp

– zapalenie rozcięgna podeszwowego

– ostroga piętowa, ból pięty

– ból przodostopia/śródstopia

– ból stawów paluchaprzez to

– nerwiak Mortona

• urazy

– skręcenie stawu skokowego

– złamania

– uszkodzenia ścięgna Achillesa

W terapii stóp stosujemy:

• terapie manualną
  • techniki osteopatyczne, powięziowe
  • Globalną Terapię Stopy
  • ćwiczenia
  • falę uderzeniową, szczególnie przy ostrogach piętowych
  • wkładki ortopedyczne ICB Medical

Jeżeli chcesz skorzystać z naszych usług, w celu rehabilitacji stopy, a wolisz zapisać się na terapię osobiście – wejdź w zakładkę KONTAKT.