Rehabilitacja neurologiczna

Rehabilitacja neurologiczna to złożone, wielospecjalistyczne działania, które charakteryzują się systematycznością i komplementarnością. W ostrych chorobach i urazach, które dotyczą układu nerwowego, działania lecznicze są prowadzone od momentu powstania urazu, czyli od pierwszej doby. To bardzo dynamicznie rozwijająca się gałąź rehabilitacji. Jest to spowodowane ogromnym postępem, jaki dzieje się w neuronauce. Układ nerwowy posiada nadrzędną rolę sterowania nad innymi układami. W procesach chorobowych jego rehabilitacja jest niezbędna, aby reszta układów narządów mogła prawidłowo działać. .

Wczesna i właściwa rehabilitacja jest składową całego leczenia przy udarze mózgu, stwardnieniu rozsianym (SM), zapaleniach wielokorzeniowo-nerwowych, urazach czaszki, rdzenia kręgowego, po operacjach mózgu, tętniaków czy nawet po leczeniu dyskopatii.

Fizjoterapia neurologiczna to integralna część leczenia. Odpowiednio prowadzona przynosi bardzo dobre rezultaty. Oczywiście nie dzieje się to w ciągu jednego dnia. Fizjoterapię neurologiczną prowadzi się długoterminowo, zmieniając cele, zależnie od postępów rehabilitacji.

Cel rehabilitacji neurologicznej pacjentów?

Choroby, które dotykają układu nerwowego, doskwierają wielu osobom. Nie mają one jednak charakterystycznych objawów, bezpośrednio wskazujących na konkretne jednostki chorobowe. Głównym celem podejmowanej terapii i rehabilitacji neurologicznej jest poprawa jakości życia chorych oraz funkcjonowania w ich środowisku i w życiu rodzinnym. Odbywa się to w ten sposób, że wspiera się sprawność narządów ruchu oraz funkcji poznawczych w czasie terapii. Jeżeli mamy do czynienia z chorobą o spowolnionym przebiegu to celem rehabilitacji neurologicznej jest jak najdłuższe utrzymywanie sprawności pacjenta.

Najważniejszym czynnikiem rokującym w chorobach układu nerwowego jest możliwość regeneracji tkanki oraz jej plastyczność. Obydwie z tych cech mogą być wykorzystane w trakcie prawidłowo prowadzonej rehabilitacji neurologicznej. Podczas terapii nasz doświadczony fizjoterapeuta, w odpowiedni sposób pobudza układ nerwowy, by zmusić go do odtwarzania połączeń nerwowych oraz do utworzenia nowych. W ten sposób tkanka neurologiczna może się regenerować, pomimo choroby.

Jak wygląda rehabilitacja neurologiczna?

Pacjenci, którzy cierpią na schorzenia neurologiczne, mają świadomość, że czeka ich długa i żmudna rehabilitacja. W czasie takich terapii nasi fizjoterapeuci oprócz rehabilitacji indywidualnej, skupiają się na edukacji pacjenta, by jak najlepiej nauczył się radzić sobie z trudami dnia codziennego i powstałą niepełnosprawnością. Taka rehabilitacja neurologiczna polega również na systematycznej pracy z pacjentem, która oparta jest na wskazywaniu pacjentowi, jak poprzez odpowiednie strategie ruchowe wracać do zdrowia lub w jaki sposób zrekompensować sobie niemożność wykonania danej czynności.Dzięki ćwiczeniom chorzy uczą się komfortowego funkcjonowania na co dzień w swoich mieszkaniach. Nasz zespół dba o prawidłową pracę z pacjentem, której skutkiem jest również wyeliminowanie szkodliwych odruchów, które mogą wpływać na niepowodzenie rehabilitacji neurologicznej. Każda rehabilitacja neurologiczna jest indywidualnie dostosowywana do pacjenta. Przy tworzeniu planu rehabilitacji uwzględniamy możliwości pacjenta, poziom funkcjonowania oraz choroby towarzyszące. To pozwoli nam na określenie krótkofalowych i długofalowych celów.

Fizjoterapia neurologiczna to bardzo szeroki wachlarz działań, w zależności od schorzenia i od stanu pacjenta, jej celem najczęściej jest:

• odzyskanie częściowej lub pełnej sprawności,
  • poprawa czucia powierzchownego,
  • redukcja bólu, nerwobólu, przeczulicy
  • częściowa lub pełna poprawa funkcjonowania,
  • poprawa chodu, równowagi, zmian pozycji,
  • poprawa koordynacji ruchów, czynności manualnych

Jakie schorzenia i dysfunkcje leczymy:

• po operacjach neurochirurgicznych, po operacji dysku,
  • nerwobóle, polineuropatia,
  • przy niedowładach kończyn,
  • powstałe nieprawidłowości w układzie nerwowym stwardnieniu rozsianym (SM)
  • zmiany neurologiczne po udarze mózgu,
  • po urazach czaszkowo-mózgowych, po uszkodzeniu rdzenia kręgowego,
  • uszkodzenia nerwów w chorobie Parkinsona,
  • porażenie nerwu twarzowego.

Zapraszamy do naszego gabinetu rehabilitacji

Zapraszamy do naszego gabinetu rehabilitacyjnego mieszczącego się pod adresem:

Evital rehabiltacja (neurologiczna) ul. Rudnickiego 3a lok 16H Warszawa Bielany

Rehabilitacja neurologiczna to nie jedyna nasza specjalizacja, zajmujemy się również:

• rehabilitacja kręgosłupa,
  • rehabilitacja sportowa,
  • rehabilitacja dzieci

Jeżeli chcesz skorzystać z naszych usług, w celu rehabilitacji neurologicznej, a wolisz zapisać się na terapię osobiście – wejdź w zakładkę KONTAKT.