Rehabilitacja dzieci

W naszym gabinecie rehabilitacyjnym w Warszawie możesz skorzystać z rehabilitacji wad postawy u dzieci.

Wady postawy u dzieci oraz młodzieży to współcześnie ogromny problem. Brak odpowiedniej fizjoterapii i rehabilitacji może w przyszłości powodować poważne konsekwencje zdrowotne. Zaniedbane w okresie wzrostu spowodują nieodwracalne zmiany w układzie kostno-więzadłowym i mięśniowym.

rehabilitacja dzieci warszawa

Wady postawy i układu ruchu, które leczymy:

• skolioza dziecięca;
  • koślawość stóp u dzieci;
  • koślawość kolan u dzieci;
  • płaskostopie u dzieci;
  • choroba Scheuermanna;
  • plecy okrągłe – pogłębiona kifoza piersiowa;
  • plecy płaskie – spłaszczenie fizjologicznych krzywizn kręgosłupa;
  • plecy wklęsłe – pogłębiona lordoza lędźwiowa;
  • wady klatki piersiowej – klatka lejkowata, klatka szewska, klatka kurza.

W gabinecie Evital Rehabilitacja zajmujemy się kompleksowo fizjoterapią wad postawy. Oceniamy całą postawę dziecka i szukamy przyczyn. Następnie podejmujemy działania z zakresu rehabilitacji dziecięcej. Przed przystąpieniem do rehabilitacji najmłodszych, badamy i wykonujemy testy, by postawić odpowiednią diagnozę i nie narazić pacjenta na uszczerbek na zdrowiu.

BÓL KRĘGOSŁUPA I KOŃCZYN

Proces wzrostu często wiąże się z dolegliwościami bólowymi. Przeciążenia i wzrost niekiedy wywołują bóle kończyn i kręgosłupa. Rozwój układu nerwowego, krwionośnego, powięziowego, wzrost kości, wydłużanie się mięśni i ścięgien nie zawsze przebiega harmonicznie i równomiernie. Bardzo często u dzieci mogą występować zaburzenia układu ruchu np. w postaci napięcia mięśniowego. Brak balansu może być przyczyną dolegliwości bólowych u dzieci. Rehabilitacja, którą prowadzimy, ukierunkowana jest na manualną pracę z tkankami, na opracowanie warstw powięziowych, usprawnienie krążenia krwi i limfy, co z kolei przyczynia się do redukcji stanów bólowych u dzieci.

Terapia zawsze dobierana jest indywidualnie i oparta na najnowocześniejszych metodach z zakresu rehabilitacji dziecięcej. Obecnie prowadzona w naszym gabinecie rehabilitacja dzieci (Warszawa Bielany) opiera się na metodach fizjoterapeutycznych, które bazują na:

• elementach terapii manualnej
  • terapiach powięziowych, łańcuchach mięśniowo-powięziowych;
  • terapii FITS – Funkcjonalnej Indywidualnej Terapii Skolioz;
  • Globalnej Terapii Stopy;
  • Indywidualnych ćwiczeniach korekcyjnych.

DLACZEGO REHABILITACJA DZIECI JEST WAŻNA?

Rehabilitacja dziecięca ma za zadanie przywrócić pełne zakresy ruchów w stawach, wzmocnić mięśnie, zlikwidować asymetrię postawy i chodu. Dziecko poddane prawidłowej terapii zyska możliwość dalszego, prawidłowego rozwoju ciała. Po zabiegach operacyjnych ważna jest terapia blizny, czyli opracowanie jej w celu poprawy elastyczności.

Rehabilitacja dziecka, które uległo urazowi jest bardzo ważne, nie tylko ze względu na somatykę, ale również stan psychologiczny młodego człowieka. Dobry fizjoterapeuta zadba o obydwa aspekty. Każdy terapeuta pracujący w naszym centrum rehabilitacji prezentuje odpowiednie podejście oraz posiada szeroki zakres informacji i doświadczeń, które pozwalają na efektywne prowadzenie takich ćwiczeń. Prowadzimy fizjoterapię tak, by zapewnić jak najszybszy powrót dziecka do sprawności.

Chcesz zamówić umówić się na wizytę?

Zajrzyj do naszego gabinetu 🙂

Evital Rehabilitacja